flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Д О В І Д К А ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ОЛЕКСАНДРІВСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА ПЕРІОД З 01 СІЧНЯ 2012 РОКУ ПО ТЕПЕРІШНІЙ ЧАС

ПЛАН

1.Вступна частина.

2.Планування роботи суду, аналіз запланованих заходів, контроль за їх виконанням.

3.Діловодство суду

4.Стан організації судового процесу, інформаційно-технічне забезпечення та обліково-статистична робота.

5.Організація статистично-аналітичної роботи, роботи з вивчення та аналізу судової практики.

  1. Загальна робота суддів та апарату суду (організаційне керівництво).

 

На виконання рішення ради суддів загальних судів від 28 лютого 2013 року № 11 одним із завдань є надання інформації голови Олександрівського районного суду Кіровоградської області Безуматова М.В. про діяльність суду.

В 1923 році з часом створення Олександрівського району розпочав свою діяльність з відправлення правосуддя і Олександрівський районний суд Кіровоградської області. На кінець періоду, що узагальнюється, суд працює 90 років.

Олександрівський районний суд Кіровоградської області здійснює судочинство в районі, чисельність населення якого становить 28520 тис. громадян.

Відповідно до штатного розпису суду, станом на 01 квітня 2013 року у суді працює 4 судді та 14 працівників апарату суду.

Всі працівники апарату суду та судді забезпечені матеріально-технічним обладнанням.

Робота Олександрівського районного суду Кіровоградської області здійснюється відповідно до плану роботи суду по півріччях на поточний рік.

Помічником голови суду своєчасно розробляються та виносяться на обговорення суддів та працівників апарату суду проекти планів роботи суду, після чого такі плани обговорюються на зборах суддів та остаточно затверджуються головою суду та доводяться до відома всіх працівників Олександрівського районного суду Кіровоградської області.

Плани роботи суду складаються на кожне півріччя. Вони містять відомості про найменування заходів, їх виконавців, строки виконання та відмітку про виконання.

Згідно плану роботи суду за перше та друге півріччя 2012 року було здійснено ряд заходів, а саме: підведено підсумки роботи суду за 2011 рік та 2012 рік; проведення оперативних нарад по організаційним питанням; здійснення перевірки роботи секретарів суду, секретарів судових засідань, помічників суддів; складання статистичних звітів; здійснення роботи по проведенню конкурсів на заміщення вакантних посад працівниками суду; проведення аналізу здійснення судочинства за перше та друге півріччя 2012 року; вивчення суддями та працівниками суду Кримінально-процесуального кодексу України, який набрав чинності 19.11.2012 року; проведення Дня відкритих дверей для учнів старших класів шкіл Олександрівського району; обговорення на нарадах суддів результатів розгляду цивільних та кримінальних справ повернутих судами вищих інстанцій тощо. Виконання кожного завдання покладається на відповідних суддів та працівників апарату суду. Відмітка про виконання планових завдань вноситься помічником голови суду.

Виконавцями дотримуються строки проведення запланованих заходів, щодо кожного заходу в наряді міститься відповідний документ про його проведення, аналізи, практики роботи суду, письмові довідки, акти перевірок. Проведені узагальнення практичної діяльності роботи суду доводяться до відома прокуратури Олександрівського району, Олександрівської районної державної адміністрації, Олександрівської районної ради та Олександрівського РВ УМВС України в області.

Крім того, кожного понеділка голова суду , посилаючись на план роботи суду, проводить оперативні наради з суддями, а в останню п’ятницю місяця з суддями та працівниками апарату суду. Проведення оперативних нарад фіксується протоколами, які в хронологічному порядку зберігаються у відповідному наряді суду.

Контроль за виконанням обов'язків працівників здійснюється головою суду, керівником апарату суду шляхом періодичних перевірок роботи працівників суду, обговорення їх результатів на оперативних нарадах.

Діловодству Олександрівського районного суду Кіровоградської області приділяється значна увага .В своїй роботі працівники апарату суду користуються Інструкцією з діловодства та відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (зі змінами).

Керівником апарату суду Івченко А.В. забезпечено організацію діловодства в суді. Кожної середи проводяться з працівниками апарату суду семінарські заняття по підвищенню кваліфікації таких працівників. Усі працівники апарату суду постійно ознайомлюються з новими нормативно-правовими актами і методичними матеріалами з діловодства.

Першим етапом в роботі суду є реєстрація документів.

Реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції у суді здійснюється за допомогою комп'ютерної програми «Д-3». Після проведення реєстрації в обліково-статистичних картках, справи та матеріали передаються відповідальним особам суду для здійснення автоматичного розподілу їх між

суддями. У канцелярії справи та матеріали реєструються у контрольному журналі судових справ та матеріалів, переданих для розгляду судді та передаються суддям відповідно до проведенного авторозподілу.

Реєстри рекомендованої та простої кореспонденції ведуться окремо помісячно та підшиваються окремо у відповідну справу-наряд згідно з «номенклатурою справ суду» в хронологічному порядку.

Рекомендованою кореспонденцією направляються судові повістки про виклик в судове засідання, копії судових рішень, цивільні справи, передані згідно ухвал суду для розгляду за підсудністю, а також справи, що витребовуються іншими судами та уповноваженими органами для огляду.

Простою кореспонденцією направляються копії процесуальних документів за запитами, відповіді на запити та звернення громадян.

Документи первинного обліку Олександрівського районного суду Кіровоградської області (обліково-інформаційні картки) ведуться в електронному вигляді. Картки на особу по кримінальних справах, у яких закінчено провадження та які виконані, після закінчення календарного року роздруковані, прошиті та передані до архіву суду.

Відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 27 червня 2006 року №68 (зі змінами), обліково-статистичні картки за 2012 рік із закінченим провадженням також роздруковані, та зберігаються у базі даних КП«Д-3».

Організація судового процесу здійснюється на належному рівні. Розподіл справ між суддями здійснюється автоматизованою системою документообігу суду «Д-3». Всі судові процеси фіксуються автоматизованою системою, ведуться журнали судових засідань .

За інформаційно-технічне забезпечення суду відповідає головний спеціаліст з інформаційних технологій. В процесі роботи стежить за:

- станом реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції;

- за станом реєстрації обліково-статистичних карток по справам;

- за своєчасністю виконання автоматичного розподілу справ;

- за своєчасністю надсилання електронних копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, тощо.

 

Олександрівський районний суд Кіровоградської області здійснює виконання вимог Закону України від 22 грудня 2005 року № 3262-ІУ «Про доступ до судових рішень» (зі змінами) та п.10 Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 року №740 (зі змінами), копії судових рішень направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень.

Також, слід зазначити, що інформаційна наповненість веб-сторінки Олександрівського районного суду Кіровоградської області на порталі Судова влада України достовірна та відповідає дійсності. Згідно наказу голови суду визначено відповідальну особу для поповнення відповідною інформацією веб-сторінки. Сторінка підтримується у належному стані, актуальність новин контролюється керівником аппарату суду, на сторінці присутня вся необхідна інформація для громадян, а саме: зразки заяв; інформація про перелік затверджених наказом голови суду документів, що містять службову інформацію; інформація про список осіб, відповідальних за забезпечення доступу до інформації, з зазначенням контактних телефонів; приймальні години керівництва суду; інформація про процедуру звернення до суду; адреса, номера телефонів суду, розклад роботи суду, керівництво та перелік суддів , народних засідателів та присяжних, привітання та інше.

Обліково-статистична робота в Олександрівському районному суді Кіровоградської області ведеться на достатньому рівні, хоча й потребує вдосконалення.

Керівником апарату здійснено комплекс заходів для реалізації основних завдань обліково-статистичної роботи: забезпечення достовірності, об’єктивності, оперативності, стабільності та цілісності інформації про стан здійснення правосуддя.

З метою забезпечення функціонування й удосконалення діловодства та обліково-статистичної роботи у суді упродовж 2012 року:

а) щомісяця проводилися навчання з працівниками апарату суду щодо вдосконалення ведення діловодства у відповідності з Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, що затверджена наказом ДСА України від 27.06.2006 р. № 68, рядом змін до КП «Д-3»;

б) систематично проводилися навчання з відповідальними працівниками суду щодо роботи з КП «Документообіг загальних судів» та КП «Д-3», вивчаються інструкції нових версій програм;

в)періодично відбувались практичні навчання з працівниками суду з питань роботи в КП «ДЗС» та «Д-3», обговорювались проблемні питання даної роботи, та шляхи їх вирішення;

г) щомісяця проводилась навчальна робота з помічниками суддів щодо достовірності та правильності заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуті кримінальні справи у відповідності до Інструкції, затвердженої наказом ДСА України від 18.03.2004 р. № 32/04;

д) щомісяця проводилась навчальна робота з помічниками суддів щодо достовірності та правильності заповнення карток обліку сум шкоди завданих злочинами у відповідності до положень Інструкції, затвердженої наказом ДСА України від 17.02.2005 р. № 21;

ж) двічі на місяць керівником апарату здійснювалась перевірка роботи помічників суддів та секретарів судових засідань;

з) щоквартально проводилась перевірка роботи працівників канцелярії суду з питань первинного обліку справ та їх реєстрації в КП «ДЗС» та «Д-3»;

і) заступником керівника апарату та керівником апарату постійно вивчалися зміни, які вносилися до форм статистичних звітів та інструкції по їх складанню, вивчалися методичні рекомендації та роз’яснення.

У разі виявлення суттєвих недоліків в обліково-статистичній роботі, питання про їх усунення обговорюються на нарадах працівників суду.

Протягом звітного періоду значних порушень в обліково-статистичній роботі не виявлено, але складності виникають під час заповнення електронних обліково-статистичних карток, які заповнюються з помилками та не в повному обсязі. Причинами таких недоліків є відсутність у працівників практичних навичок роботи в КП «ДЗС» та «Д-3» та недосконалість самої програми.

Керівником апарату суду підготовлені та здані до ТУ ДСА статистичні звіти за 2012 рік. Статистичні звіти подавались до ТУ за допомогою КП «Д-3». В зазначеній програмі сформовано автоматично звіти форми №1-1, №1, №2-Ц, №2-А, №3, №4, №5 №1-Л, №1-ОП ( в деяких формах звіту -№1, №2-Ц додатково редагувалися дані вручну).

Електронні варіанти статистичних звітів та оригінали статистичних звітів (паперові варіанти) за 2011-2012 роки знаходяться у осіб, відповідальних за їх формування, у папках-скорозшивачах.

Звітність подавалась вчасно, в межах строків, передбачених Інструкцією щодо заповнення і подання форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом ДСА України від 5червня 2006 року№55 (зі змінами).

В зазначеному періоді керівником апарату проведено узагальнення здійснення судочинства Олександрівським районним судом Кіровоградської області за перше та друге півріччя 2012 року.

За період роботи в 2012 році на розгляд до суду надійшло 2142 справ та матеріалів. З них по кримінальному судочинству - 139, цивільному – 561, адміністративному – 42, справ про адміністративні правопорушення – 894, та інших справ та матеріалів – 506. На одного суддю для розгляду припадає приблизно 535,5 справ. Оскаржено рішень до апеляційних інстанцій: по кримінальним справам – 27 (6 рішень скасовано, 21 залишено без змін), по цивільним – 45 (11 рішень скасовано, 29 залишено без змін, 5 змінено), по адміністративним – 42 (2 рішення скасовано, 3 змінено, 37 залишено без змін), по справам про адміністративні правопорушення – 6 (2 змінено, 4 залишено без змін). За п’ять місяців 2013 року до суду надійшло 1282 справ та матеріалів, що значно більше в порівнянні з минулим 2012 роком за такий же проміжок часу. З них по кримінальному судочинству - 71, цивільному – 469, адміністративному – 21, справ про адміністративні правопорушення – 589, а також інших справ та матеріалів – 132. Оскаржено рішень до апеляційних інстанцій: по кримінальним справам – 5 (3 рішення скасовано, 2 – залишено без змін), по цивільним – 14 (2 рішення скасовано, 3 – без змін, по 9 – рішення апеляційною інстанцією не прийнято), по адміністративним – 1.

Слід зазначити, що в 2012 році мали місце випадки тривалого не розгляду справ в строки, передбачені Законом. Так, кримінальних справ, які були не розглянутих в строки – 8 (причини тяганини: неявка свідків чи інших учасників процесу, призначення експертиз, тощо) , цивільних справ – 12 (причини тяганини: призначення експертиз за клопотаннями учасників процесу). За п’ять місяців 2013 року не розглянуто в строки, передбачені для розгляду кримінальних справ та кримінальних проваджень - 2, цивільних справ – 6.

Починаючи з вересня місяця 2012 року зменшилася кількість скасованих рішень, винесених суддями Олександрівського районного суду. Це говорить про те, що поради, рекомендації, вказівки керівництва апеляційного суду Кіровоградської області є доречними в роботі суддів нашого суду. Нагальним прикладом дієвості та ефективності нарад, рекомендацій є те, що зменшилась кількість не розглянутих цивільних та кримінальних справ, які знаходяться в провадженні суддів понад 6 місяців. На даний час в провадженні суду не розглянути понад 6 місяців 2 кримінальні справи та 8 цивільних справ (по 4 з яких провадження зупинені у зв’язку з призначенням експертизи).

Голова суду тримає на контролі організаційне керівництво. Перш за все приділяється увага відвідувачам суду(учасникам процесу, тощо). Для них створені всі відповідні умови та приділяється належна увага.

На інформаційних стендах суду розміщена інформація щодо справ, призначених до розгляду суддями. Наявні реквізити по сплаті судового збору та реквізити депозитного рахунку суду, міститься інформація щодо годин прийому громадян головою суду, суддями, керівником апарату суду, розміщені зразки заяв та інше.

Належні умови щодо чистоти та порядку приміщення забезпечує прибиральниця службових приміщень. А також один раз на місяць, за участю працівників суду, проводяться суботники. Здійснюється прибирання в кабінетах, залах судових засідань, на прилеглій території суду.

Що стосується організації роботи архіву Олександрівського районного суду Кіровоградської області , то вона проводиться з дотриманням вимог Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України від 15.12.2011№168 та Переліку судових справ, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого 11.02.2010 року наказом ДСА України № 22. Справи , в яких закінчився термін зберігання знищуються складом комісії, яка затверджена наказом голови суду, про що складаються відповідні акти.

Особові справи працівників ведуться за встановленою формою відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.1998р. №731. Всім особовим справам присвоєно реєстраційні номери, які відповідають порядков мномерам. Сформовані особові справи реєструються у книзі обліку руху особових справ. Справи працівників, які були звільнені, списуються до архіву в установленому порядку.

Трудові книжки ведуться згідно вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення від 29.07.1993р. №58. Книга обліку руху трудових книжок пронумерована, прошнурована та скріплена підписом голови суду і відтиском гербової печатки.

Записи вносяться на підставі наказів про призначення, переведення на іншу посаду, присвоєння чергового рангу, звільнення, заохочення працівників тощо, керівником аппарату суду.

У жовтні 2006 року суд справив новосілля в новому приміщенні суду. В попередньому приміщенні суду не вистачало місць для належних умов праці. Приміщення занадто старе та невеликої площі, яка складала 200кв.м. Це 1/4 частини площі, яка є на даний час. Завдяки спільним зусиллям керівництва апеляційного суду Кіровоградської області, ТУ ДСА України в Кіровоградській області та голови Олександрівського районного суду Кіровоградської області було придбано просторе приміщення, в якому провели ремонт, для людей з фізичними вадами побудовано пандуси для зручного пересування до приміщення суду, встановлено броньовані двері на центральному та запасному виходах до приміщення суду, є камери для арештованих та кімната для конвою, встановлено охоронну сигналізацію в архівному приміщенні та канцелярії суду, створивши всі умови для здійснення судочинства, забезпечено охорону приміщення суду працівниками судової міліції «Грифон». Встановлено відеоспостереження в приміщенні суду та зовнішнє відеоспостереження. Прибудинкову територію суду облаштовано клумбами з квітами. Крім того, покращився трудовий розпорядок та виконавча дисципліна у зв’язку зі зміною графіку роботи суду.

Питання, які є важливими для організації роботи суду та забезпечення судочинства обговорюються на оперативних нарадах суду, які проводяться щотижнево, та зборами суддів. Зокрема на оперативних нарадах обговорюються питання за наслідками аналізу скасованих апеляційною та касаційною інстанцією судових рішень, аналіз судової практики щодо розгляду справ різних категорій, обговорюються списки нерозглянутих справ, які перебувають у провадженні суддів за наслідками вивчення дотримання строків розгляду справ, якістю їх розгляду, зверненням до виконання судових рішень, обговорюються інші питання планової та поточної діяльності суду, вивчаються документи і листи, які надходять від установ та організацій і стосуються роботи суду, зокрема від апеляційного суду Кіровоградської області, Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Верховного Суду України, рішення Європейського суду з прав людини. На цих нарадах також обговорюються проблемні питання і недоліки в роботі суду, працівників апарату суду та організації роботи суддів, визначаються шляхи подолання проблем та недопущення аналогічних ситуацій в подальшому.

Окремо проводяться оперативні наради керівником апарату суду з працівниками апарату суду, на яких обговорюється робота аппарату суду, вживаються заходи щодо вдосконалення роботи суду.

За наказом голови суду створена комісія, яка систематично здійснює управлінський контроль, а саме: за належністю виконання функціональних обов'язків працівників апарату суду, систематично перевіряються журнали розгляду справ та матеріалів суддями, вчасна здача розглянутих суддею справ до канцелярії суду секретарем судових засідань. На підставі щомісячної перевірки складаються відповідні довідки. Причини невиконання чи неналежного виконання працівниками суду функціональних обов'язків обговорюються на оперативних нарадах для виявлення умов, що сприяли такій ситуації, і недопущення аналогічних випадків в подальшій роботі. Важливі управлінські рішення закріплюються документально в наказах голови суду, зміст яких доводиться до всіх працівників суду під підпис.

Таким чином затверджено склад інвентаризаційної комісії, визначено осіб, відповідальних за подання статистичної звітності, створено та затверджено склад постійно діючої експертної комісії щодо передачі до архіву справ, документів суду та їх знищення, визначено голову та членів комісії з соціального страхування, затверджено склад конкурсної комісії та порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.

Скликаються та проводяться Збори суддів, зокрема для вирішення питань, щодо користування в процесі роботи суду Положенням про автоматизовану систему документообігу суду та самою програмою «Д-3».

В своїй роботі працівники апарату суду працюють згідно посадових інструкцій та користуються безпосередньо з додержанням вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, законодавства, що регулює звернення громадян та доступ до інформації.

Головою суду та керівником апарату суду здійснюється ефективне керівництво: канцелярія суду працює налагоджено, працівники апарату суду в повному обсязі та чітко виконують свої обов'язки.

Головою суду Безуматовим М.В. здійснюється ефективне керівництво, яке забезпечує злагоджену роботу суду, дієве управління та результативний контроль.

Активну дієву допомогу в здійсненні судочинства суддями Олександрівського районного суду Кіровоградської області надають голова апеляційного суду Кіровоградської області Мельник В.В., його заступники Онуфрієв В.М. та Пищида М.М., а також судді апеляційного суду, які є кураторами нашого суду. Злагоджена робота ведеться завдяки проведенням керівництвом апеляційного суду Кіровоградської області семінарських занять, нарад, які проводяться з головами районних судів двічі на місяць.

Станом на сьогоднішній день повністю налагоджений комунікаційний зв’язок між суддями Олександрівського районного суду з суддями апеляційного суду, зокрема з керівництвом апеляційного суду Кіровоградської області.